Het kan wel eens voorkomen dat het afdrukken naar PDF bestanden met ASD Navigator PDF een leeg blad toont of dat de afdruk verkeerd is uitgesneden, zo is het natuurlijk niet bedoeld. We hebben geconstateerd dat dit probleem soms een aantal oorzaken kent en ook afhankelijk is van de rechten voor Windows op het systeem of netwerk bij het installeren van de software. Hier zijn een aantal tips om een aantal problemen op te lossen:
stap 1
Kies de ASD printerdriver als standaard Windows printer.
Nb Dit kan alleen als je de onderste instelling bij “Mijn standaardprinter door Windows laten beheren” hebt uitgeschakeld.
stap 2
Als het voorgaande niet direct helpt dan is het zinvol om de ASDPDFPrinter opnieuw te installeren met administrator rechten. Mogelijk wordt bij de installatie aangegeven dat deze niet geïnstalleerd kan worden omdat het al op het systeem staat. In dat geval is ook nodig eerste de bestaande driver te de-installeren.
U vindt deze printerdriver in de setup map van BCB, in de submap Componenten - CustomPDFWriter. Het setup-bestand van de printerdriver is onderdeel van de installatiebestanden van de BCB. Neem de volgende stappen:
Indien de-installeren nodig is dan deze stappen vooraf doorlopen:
stap 3
Probeer één afdrukblad te maken met ASD voor Revit. Als deze niet correct is controleer dan volgend specifiek papierformaat via onderstaande stappen:
stap4
Als er ook nu nog een verkeerde uitsnede van de PDF gemaakt wordt, probeer dan eventuele onderdelen die buiten het kader staan te verwijderen of zodanig te verplaatsen dat ze binnen het kader vallen.
stap 5
Mocht ook het voorgaande nog geen oplossing bieden dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze supportafdeling, zodat we u bij de oplossing van dit probleem individueel kunnen begeleiden.