Het kan wel eens voorkomen dat het afdrukken naar PDF bestanden met ASD Navigator PDF een leeg blad toont of dat de afdruk verkeerd is uitgesneden, zo is het natuurlijk niet bedoeld. We hebben geconstateerd dat dit probleem soms een aantal oorzaken kent en ook afhankelijk is van de rechten voor Windows op het systeem of netwerk bij het installeren van de software. Hier zijn een aantal tips om een aantal problemen op te lossen:

 

stap 1

Kies de ASD printerdriver als standaard Windows printer.

  • Klik op de Windows knop
  • Type in Printers en scanners
  • Stel de ASDPDFPrinter in als standaard

Nb Dit kan alleen als je de onderste instelling bij “Mijn standaardprinter door Windows laten beheren” hebt uitgeschakeld.

 

 

stap 2

Als het voorgaande niet direct helpt dan is het zinvol om de ASDPDFPrinter opnieuw te installeren met administrator rechten.  Mogelijk wordt bij de installatie aangegeven dat deze niet geïnstalleerd kan worden omdat het al op het systeem staat. In dat geval is ook nodig eerste de bestaande driver te de-installeren.

U vindt deze printerdriver in de setup map van BCB, in de submap Componenten - CustomPDFWriter.  Het setup-bestand van de printerdriver is onderdeel van de installatiebestanden van de BCB. Neem de volgende stappen:

  • zorg dat de BCB en alle Revit sessie afgesloten zijn
  • klik met de rechter muisknop op het bestand Setup.exe
  • kies voor 'Als administrator uitvoeren'

Indien de-installeren nodig is dan deze stappen vooraf doorlopen:

  • klik op de Windows knop linksonder het scherm.
  • klik op 'Instellingen'
  • kies voor 'Apps' in de dialoog
  • bij 'Apps en onderdelen' zoek in de lijst naar 'ASDPDFPrinter'
  • klik daarop met de linker muis om het onderdeel uit te laten vouwen
  • kies voor de knop 'Verwijderen'
  • neem dan nu de bovenstaande stappen door om de PDF driver goed te installeren.

 

stap 3 

Probeer één afdrukblad te maken met ASD voor Revit. Als deze niet correct is controleer dan volgend specifiek papierformaat via onderstaande stappen:

  • Open 'Project-instellingen' via de werkbalk van ASD onder het menutabje BCB in Revit.
  • In de dialoog van 'Project-instellingen' kies voor het tabje 'PDF Formaten'
  • Controleer of in de lijst het formaat met de naam 'ASDBasisGrootFormaat' is opgenomen met waarden 1800 voor breedte en hoogte.
  • Als deze niet aanwezig is neem deze dan op via het knopje 'Toevoegen'
  • Geef de naam, breedte en hoogte op.
  • Zorg dat Revit en de BCB worden afgesloten en opnieuw worden gestart.
  • Druk nu nogmaals het afdrukblad af.

 

stap4

Als er ook nu nog een verkeerde uitsnede van de PDF gemaakt wordt, probeer dan eventuele onderdelen die buiten het kader staan te verwijderen of zodanig te verplaatsen dat ze binnen het kader vallen.

 

stap 5

Mocht ook het voorgaande nog geen oplossing bieden dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze supportafdeling, zodat we u bij de oplossing van dit probleem individueel kunnen begeleiden.