Er is een eigen sortering aan te brengen bij uw afdrukbladen. Wanneer u bijvoorbeeld met projectfasen werkt in het project of u wilt scheiding aanbrengen binnen uw afdrukbladen voor bestaande en nieuwe toestand dan kunt u dit doen met de Browser Organisation van Revit.

 

Instelling voor sortering maken.

  • klik rechter muismenu op tabblad afdrukken van navigator
    • kies commando 'Groepeer en sorteer'
    • of Klik View - Windows - Userinterface - Browser Organisation.
  • Kies tabblad Sheet
  • Kies New: Maak een nieuwe instelling
  • Kies Edit
    • Kies tabblad Grouping and Sorting
      • Kies een sorteer niveau (level).
      • Klik OK

 

Aangeven van sorteer labels

  • Ga naar Navigator ‘Afdrukken’
  • Maak een selectie van een of meer afdrukbladen
  • Stel de gewenste titel in bij Properties (in dit voorbeeld Schets, Bestaand, Nieuw, Algemeen).

Nieuwe sortering                                                                                     Standaard gesorteerd (alfabetisch)

    

 

Hier nog een Engelstalige video voor het inregelen van Browser Organisation: https://www.youtube.com/watch?v=0EOxScQLMSI&ab_channel=DavidLight