NB: Onderstaande beschrijving betreft standaard Revit functionaliteit. 

---- 

 

Een nieuwe tabel (Schedule) kan aangemaakt worden met rechtermuis-menu in ASD Navigator (tabblad: Tabellen)

      

 

  • Er moet dan als eerste een Category worden gekozen: Overzichten gaan dus altijd per Category.

nb Dit is wel lastig bij een overzicht van Kozijnen, hieronder vallen namelijk meerdere families: Doors, Windows en ook Curtain Walls of Generic Models. Deze kunnen dus niet in één Schedule samen worden verzameld.

 

Tabellen kunnen worden ingesteld voor de volgende hoofdzaken:

  • Eigenschappen in kolommen - Tabellen kunnen alle eigenschappen tonen in kolommen. Je kunt zelf de samenstelling en volgorde hiervan bepalen. (Width, Height, Mark, NLRS_C_##)
  • Sorteren – Sorting and Grouping
  • Optellen of uitsplitsen (Grand total, Total)
  • Filteren
  • Opmaak

 

  • Wil je kolommen gebruiken en niet tonen in je tabel dan kan dit met de optie 'Hidden field'

 

 

   

Tabel wijzigen

Een tabel wijzigen kan via de knoppen bij Properties. Er wordt direct het juiste tabblad open geschakeld. Daarna kan er door de tabs heen en terug worden geschakeld.

 

 

Modify Schedule / Quantities

Als een tabel actief is, kunt u deze ook aanpassen met de commando’s in het getoonde menu-lint.